Kundtjänst
- Kontakta Kundtjänst
- Leverans och Frakt
- GDPR & Cookies
- Prisgaranti
- Returer & Reklamationer
- Villkor
A.Journal
- A.Journal
Konto
- Skapa Konto
- Logga in
Retur & Reklamation
Vid köp i vår webbutik eller via telefon gäller distanshandelslagen som innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar.
Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot eller hämtat ut produkten. Vid retur ska varan vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan ska vara packad i originalemballage. Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att en eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Artilleriet är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför er retur väl emballerat.
Vid köp av en vara som ej finns på lager, är specialtillverkad/beställd eller på annat sätt anpassad för dig gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en soffa i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig.
Så här gör du en retur:
1. Kontakta vår kundtjänst och be om en returfraktsedel.
2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.
3. Returnera varan till Artilleriets lager via QR-koden du fått skickad till dig, detta görs direkt hos ditt ombud som skriver ut fraktsedel på plats.
När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten. Om returen skickas inom Sverige via utlämningsställe är returfrakten 195 sek. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar. Returer sker vanligtvis på samma sätt som varan transporteras till er. Undantag kan ske om ni önskar att returnera enbart en del av er beställning. Observera att ångerrätten ej gäller företagskunder.
Reklamation
Du har rätt att reklamera en produkt om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss på info@artilleriet.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan tillsammans med ditt ordernummer. Vi byter i första hand ut varan mot en ny. Är varan slut i lager återbetalar vi er för produkten.
TRANSPORTSKADAT GODS
Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till fraktbolaget, detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat eller att varor saknas, är du skyldig som kund att kontakta Artilleriet kundservice senast inom 3 kalenderdagar från mottagande av varor med ditt ordernummer samt ärendenummer från paketombudet. Kontakta vår kundtjänst här för att reklamera sändningen med bilder på de skadade godset.