Hoppa till innehåll

Varukorg

Laddar…

Leveransalternativ - Sverige

STANDARDFrakt

Paket under 20 kg levereras inom Sverige med Postnord till närmaste utlämningsställe. För leverans utomlands används DHL. Ange ditt mobilnummer för SMS-avisering och snabbare hantering. Paket eller varor över 20 kg eller 150 cm levereras med DHL eller Postnord Hemleverans dagtid helgfria vardagar, transportbolaget kontaktar dig för att boka leverans. Leverans sker till dörr/port, inbärning ingår ej. Observera att det inte går att bestämma mer exakt tidpunkt för leverans och att ö-tillägg kan tillkomma.

HÄMTA VID LAGER

Hämta varorna vid vårt lager på Olof Asklunds gata 25, 421 30 Västra Frölunda. Lagret har öppet måndag-fredag 7.30-16.00. Vi kontaktar dig via e-post, SMS eller telefon så snart dina varor är klara för avhämtning. Uppmärksamma att din order skall hämtas upp inom 3 arbetsdagar från det att du fått avisering. För hämtning av Sample Sale varor gäller 2 dagar.

Avgift för misslyckat leveransförsök

I de fall paket, brev eller pallar/större paket returneras till Artilleriet av fraktbolaget på grund av att mottagaren 1) inte löser ut paket från leveransstället; 2) inte har varit nåbar på det angivna telefonnumret för avisering; 3) vägrade att ta emot leveransen; eller 4) lämnat felaktigt namn, adress eller kontaktinformation, kommer Artilleriet att debitera kunden en avgift. För brev och paket är avgiften 300 kr inkl. moms och för pall eller större paket till 600 kr inkl. moms. I de fall distibutören eller Artilleriet har kommit överens med mottagaren om dag och tid för leverans men denne inte är närvarande vid leveranstillfället tillkommer en extra avgift på 300kr inkl. moms och kunden får ett nytt att ta emot leveransen.


Leveranstid - Sverige

Lagervaror

Lagervaror är varor som vi normalt har i lager för omgående leverans. Dessa varor skickas normalt från oss inom 2-3 arbetsdagar, vilket innebär att leveranstiden från oss till dig normalt är 2-4 arbetsdagar. Vid stor orderingång eller leveransförsening från leverantören reserverar vi oss för längre leveranstid. Vid sådana fall kommer vi att meddela dig så snart vi har behandlat din beställning. Skulle det finnas särskilda skäl till att varan inte levererats är det viktigt att du som kund meddelar oss detta.

Beställningsvaror

Alla varor som inte finns på vårt lager räknas som beställningsvaror. Alla angivna leveranstider för dessa varor är ungefärliga. Vi återkommer till dig om leveranstiden av någon anledning skulle vara längre än så. 

Beställningar av varor med olika leveranstider

Om du beställer flera artiklar med olika leveranstider på en och samma order skickas alla artiklar i en försändelse när alla artiklar har anlänt till vårt lager. Önskar du delleverans, vänligen kontakta info@artilleriet.se. Ytterligare avgift kan tillkomma.

transportskador

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt skadad under transporten ska detta omgående anmälas till fraktbolaget, detta gäller både vid hemleverans och när du hämtar ut paketet hos ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat eller att varor saknas är du som kund skyldig att kontakta Artilleriets kundtjänst senast inom 3 kalenderdagar från mottagandet av varor med ditt ordernummer och ärendenummer från paketombudet. Kontakta vår kundtjänst med bilder på det skadade varan.

 

Skatter och avgifter

Priserna på vår hemsida är angivna inklusive 25% moms. Momsen tillämpas på alla beställningar där kunden är en konsument och bosatt i ett land inom EU. Beställningar med leverans till länder utanför EU är momsbefriade. Eventuella tullkostnader kan tillkomma beroende på lagstiftningen i det land där beställningen levereras. Kunden ansvarar för att betala eventuella avgifter för moms och tull samt för administrationen kring införsel av varorna. Artilleriet har tyvärr inte möjlighet att informera kunden om dessa avgifter.