Leverans & Frakt

LEVERANSALTERNATIV, SVERIGE

DHL
Paket under 20 kg levereras med DHL till närmsta utlämningsställe. Ange ditt mobilnummer för SMS-avisering för snabbare hantering, eller invänta en avi i brevlådan. Paket eller varor över 20 kg eller 150 cm levereras med DHL Hemleverans dagtid, helgfri vardag mellan kl 8.00-17.00. Leveransen sker till dörr/port, inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning, och leverans sker inom en tretimmarsintervall. Observera att det inte är möjligt att själv bestämma mer exakt tid för leverans, samt att ö-tillägg kan tillkomma.

Hämta själv på Artilleriet Lager
Hämta varorna på vårt lager på Olof Asklunds gata 25, 421 30 Västra Frölunda, måndag-fredag 8.00-17.00. Vi kontaktar dig via e-post, SMS eller telefon så snart dina varor finns klara för hämtning.]

White Glove
Med White Glove Delivery skräddarsy vi ett fraktalternativ som passar dig bäst och ger dig ett prisförslag för fraktkostnaden. Tänster som vi kan erbjuda är bla inbärning, montering, bortforsling av emballage mm.Vår kundtjänst kontaktar dig efter att ordern kommit in och tillsammans ser vi över ett fraktalternativ som passar er.

Avgift för ej utlöst försändelse eller misslyckat leveransförsök
I de fall paket, brev eller lastpall/större paket returneras till Artilleriet av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte löst ut paket från utlämningsställe; 2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering; 3) vägrat ta emot leveransen; eller 4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer Artilleriet debitera beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till SEK 300 inkl. moms och för lastpall/större paket till SEK 600 inkl. moms. I de fall DHL eller Artilleriet kommit överens med mottagaren om dag och tid för leverans men denne inte finns på plats vid leveranstillfället, tillkommer en extra avgift på 300 SEK inkl.moms för ett nytt leveransförsök.



LEVERANSTID, SVERIGE

Lagervaror
Lagervaror är varor som vi normalt har i lager för omedelbar leverans skickas normalt från oss inom 2-3 arbetsdagar, vilket innebär att leveranstiden från oss till dig normalt är 2-4 arbetsdagar. Vid stor orderingång eller leveransförsening från leverantör kan dessa varor i vissa fall ha en längre leveranstid. I sådana fall meddelar vi dig om detta så snart vi behandlat din order. Skulle det finnas speciella skäl för att varan inte levereras i rätt tid är det viktigt att du som kund meddelar oss detta.

Beställningsvaror
Alla varor som inte finns tillgängliga på vårt lager räknas som beställningsvaror. Alla leveranstider för beställningsvaror som anges är ungefärliga. Vi återkommer till dig om leveranstiden av någon anledning skulle bli längre än detta.

Order med varor med olika leveranstid
Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma order skickas alla varor i en sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Om du önskar delleverans vänligen kontakta info(@)artilleriet.se. Extra avgift kan tillkomma.


RETUR
Vid köp i vår webbutik eller via telefon gäller distanshandelslagen som innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot eller hämtat ut produkten. Vid retur ska varan vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan skall vara packad i originalemballage.
Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att en eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Artilleriet är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför er retur väl emballerat.

Vid köp av en vara som ej finns på lager, är specialtillverkad/beställd eller på annat sätt anpassad för dig gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en soffa i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig.

Så här gör du en retur:
1. Kontakta vår kundtjänst och be om en returfraktsedel och returblankett.
2. Fyll i returblanketten. Var noga med att uppgifterna är korrekta och tydliga.
3. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Glöm inte att bifoga returblanketters paketet.
4. Returnera varan till Artilleriets lager med hjälp av den returfraktsedel du fått skickad till dig.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten, returkostnaden är 95 SEK ink moms för Service Point. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar. Returer sker vanligtvis på samma sätt som varan transporteras till er. Undantag kan ske om ni önskar att returnera enbart en del av er beställning.
Observera att ångerrätten ej gäller företagskunder.


REKLAMATION
Du har rätt att reklamera en produkt om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss på info@artilleriet.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan tillsammans med ditt ordernummer. Vi byter i första hand ut varan mot en ny. Är varan slut i lager återbetalar vi er för produkten.


TRANSPORTSKADAT GODS
Viktigt! Var noga med att kontrollera eventuella skador på emballage eller varor när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens. Be i sådant fall chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast. Vid alla transportskador kontakta info@artilleriet.se och bifoga tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage ihop med ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.


SAMPLE SALE
Under våra Sample Sales säljer vi utställningsexemplar samt produkter som har utgått ur Artilleriet Interiors AB's sortiment eller av annan anledning inte skall finnas i lager hos oss. Om produkten har en defekt så anges detta i produktbeskrivningen och det är upp till köparen att kontrollera detta innan köpet genomförs. För produkter märkta Sample Sale gäller inte öppet köp och bytesrätt. Kontakta info@artilleriet.se för mer information.